02 401 78 78, 0887 550 322 info@poliklinikabg.com
ВАЖНО във връзка с епидемията от коронавирус в България

Уважаеми пациенти,

В световен мащаб е обявена пандемия от Корона вирус (COVID-19), което означава, че много от нас биха могли да се срещнат с него!

Съветваме Ви да запазите самообладание и да действате рационално в тази напрегната ситуация. Доверявайте се само на информация, чиито източник е надежден и достоверен – вашият личен и/или доверен лекар, страница на Министерство на здравеопазването, официални съобщения на Кризисния щаб.

В тези трудни дни нашата основна задача е да се мобилизираме, за да намалим възможността за разпространение на вируса!

Всеки от нас, който може, трябва да остане у дома и като цяло всички трябва да ограничим социалните си контакти. Това означава, че ще ни се наложи да се лишим от много удобства и удоволствия, с които сме свикнали да живеем до момента. Добре е да посещаваме хранителни магазини възможно най-рядко и да не се презапасяваме с ненужни медикаменти.

Ако имате възрастни близки, избягвайте срещи с тях. Осигурете им продукти от първа необходимост, но ограничете времето за контакт с тях.

Ето и нашите съвети за предпазване от заразяване:

• Избягване на пътувания
  • Избягване на контакт с болни хора, особено такива с кашлица
  • Избягване на обществени места със струпване на хора и затворени помещения, както и на ръкуване, прегръщане и контакти от близки разстояния
  • Избягване на докосване с ръце на собствените лице, уста, очи, нос
  • Редовно проветряване на помещения, в които сте били с други хора
  • Да не се споделят общи съдове и прибори
  • Спазване на високо ниво на лична хигиена – да се мият ръцете:
    • след пребиваване на обществени места
    • след досег с хора и вещи на обществени места и градски транспорт /вода и сапун или използване на антисептични кърпички и разтвори, когато няма възможност да се измие/
    • преди хранене
    • след използване на тоалетна
    • след работа със сурови меса, съдове и дъски за рязане на такива
  • Избягване на контакт с животински екскременти или изпражнения

Какви са симптомите на инфекция COVID-19

От това, което знаем досега, вирусът може да причини грипоподобни симптоми.

Основните от тях са:

• Внезапно появила се кашлица
  • Чувство за студ и втрисане
  • Температура
  • Недостиг на въздух т.е. затруднено дишане
  • Болка в мускулите и усещане за отпадналост

Нетипични  т.е. много редки симптоми са хрема и болки в гърлото.

Голяма част от болните прекарват вируса с усложнения, като хората със съществуващи хронични състояния и тези над 50 годишна възраст са по-уязвими, но в световен мащаб има много пациенти, които се сблъскват със заболяването без сериозни усложнения.

Кога трябва да се тествате за COVID-19?

• имате сипмтоми на остра респираторна инфекция (внезапна поява на кашлица, задух, висока температура)
  • в 14-те дни преди началото на симптомите, вие сте:
    • били в близък контакт с потвърден или вероятен случай на инфекция с COVID-19
    • пътували до район, където COVID-19 има високо разпространение сред населението
    • работили или посещавали здравно заведение, където са се лекували пациенти с инфекции на COVID-19

Моля да имате предвид, че при всеки случай на притеснение от появата на симптом и риск за здравето, първо трябва да се свържете с Вашия личен лекар за съвет, без да идвате на място в лечебното заведение.

В контекста на ситуацията в страната и обявеното извънредно положение, молим всички наши пациенти да имат предвид следното:

1. Всеки пациент посещава клиниката само след предварително запазен час през нашия кол център – 02/401 78 78 и 0887 550 322.
  2. За преглед молим да идвате точно за записания си час – не по-рано или по-късно. Ако все пак сте подранили, с цел да се избегне събирането на хора в чакалнята и възможно предаване на инфекция, е желателно да изчакате пред сградата.
  3. Напълно удобно за Вас в комфорта на дома и от всяка точка можете да получите препоръки от лекар, резултатите от изследванията си и други, през платформата Consento (consento.bg). Свържете се с нас, ако имате нужда от съдействие за активиране на профила си в платформата.
  4. За допълнителен комфорт на всички родители на новородени, данни за болничен по майчинство ще се събират от регистратор по телефона и/или чрез контактната форма на сайта ни, като документът ще може да бъде свален от профила в consento.bg
  5. За преглед на пациенти деца (до 18 години) е препоръчително в лекарския кабинет те да бъдат само с един придружител. Няма да бъдат допускани членове на семейството, освен родители на детето.
  6. Всички лица на територията на лечебното заведение трябва да бъдат с лична предпазна маска. За допълнително удобство, такава може да бъде закупена и на място.

С пожелание за здраве !

Екипът на Поликлиника България

This Post Has 0 Comments

Вашият коментар